יום שני, 14 בפברואר 2011

משימה מס' 1

הגדרת המושגים קיימות וטביעת רגל אקולוגית:

טביעת רגל אקולוגית:
כל יצור חי צורך משאבים מהסביבה המקיפה אותו. האדם, לדוגמה, צורך חמצן, מזון, מים ועוד. האדם צורך אנרגיה רבה בצורה של חשמל למגוון של פעולות, הוא צורך מים לשתיה אך גם מים בכמות רבה לניקיון, השקיה וגם לספורט והנאה למשל בבריכה.

מי שמייצר את המשאבים הללו שאנו צורכים הוא הטבע ואת הפסולת שאנו, בני האדם מייצרים קולטת המערכת הטבעית.

את פעולות ה"ייצור" והניקיון שמבצע הטבע, ניתן למדוד ביחידות קרקע. כמה קרקע נדרשת בשביל לייצר מזון בשביל אדם אחד? כמה קרקע נדרשת על מנת לסלק אליה את הפסולת שמייצר אדם אחד?

המושג המתאר את ההשפעה של האדם על המערכת הטבעית מכונה "טביעת הרגל האקולוגית", זאת אומרת, מידת ההשפעה של האדם על הטבע, והיא נמדדת ביחידות של שטח, כך שלכל אדם קיימת יחידת קרקע, המספקת את כל צרכיו.

קיימות:  קיימות היא היכולת להמשיך לקיים מצב או תהליך ברמה קבועה מסוימת ולהמשיך בדורות הבאים. המושג קיימות קיים בכל תחומי החיים אך בעיקר בנושאים אקולוגיים. *לשמור על כדור ארץ , ולא לפגוע בחיים ובמשאבי טבע.
 המושג קיימות מתייחס לתהליכים המשיגים תוצאה חיובית ומשמרת סביבה טבעית וכן לסביבה האנושית מבחינה כלכלית ומבחינה חברתית .הכוונה לתהליכים בעלי תוצא חיובית בהווה אך הלוקחים בחשבון את העתיד ..

מפגע סביבתי:
בתמונה אפשר לראות מפגע סביבתי. המפגע הסביבתי הזה הוא מקרה מאוד שכיח שקורה ליד ערים, כפרים ומושבות רבים.
הגורמים למגע זה הם זלזול של אנשים ומפעלים שמשליכים את האשפה שלהם לצמחייה שבצד בכביש וכך מזעזעים את האדמה, משחיטים והורסים אותה לחלוטין וכך, במאות מקומות כמו שאנחנו רואים בתמונה האדמה שעליה משליכים את הפסולת נהרסת וזה מגדיל את הסיכויים שלא יוכלו לגדל על האדמה הזאת דברים וגם אם ירצו יקח שנים לשקם את האדמה שהשחיטו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה